maandag, december 18, 2006

Tandarts 2

Diezelfde dag terug gestart met AB en gebeld om een afspraak te maken. Vermits we een HMO verzekering hebben (dental) krijgen we alleen terugbetaling als we binnen het netwerk blijven. Na een paar telefoontjes, eindelijk bevestiging dat de kaakchirurg waar ze ons naar verwezen hebben inderdaad op de lijst staat. We hebben een afspraak om 9uur 30 de volgende dinsdag. Dinsdag, eerst foto nemen; Jarne op een bankje en 2 dikke boeken om op de juiste hoogte te komen, de toestellen zijn duidelijk niet op kindermaat gemaakt. 2 Mogelijkheden: spuitje waardoor hij niets meer voelt of naar het ziekenhuis gaan, het eerste kan die dag nog gebeuren. Jarne zeer boos, want een spuitje wil hij niet. Dus naar huis, filmpje kijken, niet eten en niet drinken. Vooral dat laatste is moelijk, de zon schijnt en het is meer dan 20 graden. Om 1uur zijn we daar, een half uur later mogen we binnen. Jarne krijgt zijn spuitje en geeft geen kik, een paar minuten laten beginnen zijn oogjes te draaien. Ik wordt vriendelijk maar beslist naar de wachtzaal gestuurd, slechts een 10 tal minuten later komen ze mij al halen. Als ik binnen kom ligt Jarne me wijdopengesperde ogen naar het plafond te staren, een zeer akelijk zicht. De eerste woorden die hij zegt in de auto zijn: "ik heb honger". Tegen 3 uur wordt hij actiever en tegen 5 uur gaan we zelfs even buiten. Voor de rest eet hij alleen pudding ( meer dan 2 liter gemaakt) en kijkt hij filmpjes. Als ik hem vraag of de spuit pijn deed zegt hij van niet. De zwaardere pijnstiller die we hebben meegekregen is ook niet nodig, preventief heb ik hem die avond junifen gegeven maar onze flinke jongen had dat eigenlijk niet nodig.

Geen opmerkingen: