maandag, november 12, 2007

Lopen, lopen en nog eens lopen

Had ik al geschreven dat ik een halve marathon ging lopen. Dat was dus vorig weekeinde , meer bepaald zondag 11/11/7. De dag ervoor alles (t-shirt en chip ) opgehaald, nummer op de T-shirt alles klaar gelegd en wekker gezet. En wat gebeurt er? Wekker gaat niet af, geluk dat Hugo effe moest opstaan en ik het uur controleerde. Wekker moest aflopen om 5 uur 30 en ondertussen was het al 6 uur 20 en het startschot zou om 7 uur gegeven worden. Om ongeveer 7 uur 15 ben ikmaar alleen gestart, effe moeten doorlopen om voor de politieauto's te komen die het einde van de race aangaven en dan nog een beetje doorlopen om voorbij de laatste wandelaars te komen. Gevolg: al uitgeput voor ik goed en wel begonnen was en vermits de startmat al weg was ook geen registratie van mijn chip. Maar ik heb volgehouden en uiteindelijk toch de finish gehaald.
Lessen geleerd uit deze ervaring:
Een wekker is niet voldoende als je zeker moet opstaan.
Drinken uit een beker en lopen terzelfdertijd? Ik denk het niet.
Gelpacks voor extra energie, ontzettend zoet, je krijgt er dorst van.
Andere mensen zweten ofwel minder ofwel drinken meer, gelet op de aanschuif aan de sanitaire voorzieningen gedurende de race.
Mensen die suporten, ook al ken je ze niet, het helpt.
Buikspieren heb je nodig om te lopen, vermits ik buiten mijn quads, knieen en rechter achillespees ook die spieren "voel".
Voornemen:
Nogmaals halve marathon, maar dan wel met een normale start.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Marie-Anne,
Ik kan me herinneren dat ik hier al ooit geweest ben, maar toen waarschijnlijk gewoon gelurkt heb. Nu las ik jouw reactie bij Olivia en realiseerde me dat jij bij mij dus ook lurkt. Ha, dat gaan we mooi even doorbreken. Toch?
Stoer zeg: een halve marathon alhoewel het niet helemaal volgens plan is verlopen wel.
Veel groeten vanuit het oosten.

@nn zei

Ohw... das pijnlijk. Wil het ook graag proberen in de toekomst, maar ik hou niet van de 'pavement' en zoek mijn heil dus op de trails.
(door jou reactie heb ik jullie dus nu ook gevonden!)