maandag, augustus 28, 2006

Mijn eerste blog posten heeft eventjes geduurd. De vraag gaan we het nu in het nederlands of in het engels doen weerhield mij om iets te schrijven. Nederlands maakt het gemakkelijker voor de familie in Belgie, voornamelijk de grootouders. In het Engels schrijven heeft dan weer het voordeel dat onze collega's op het werk ook mee kunnen lezen. Onze ( Hugo en ik) collega's zijn namelijk gelocaliseerd in San Antonio, Texas en de kans dat ze Nederlands verstaan is klein.
Maar genoeg over de taalperikelen en op naar het echte werk, verslag van de alledaagse belevenissen van een Belgisch gezin met 2 kleuters dat sinds 10 maanden in het verre, warme ( +/- 40 graden) Texas woont.
Tibe, onze jongste zoon is vorige week verjaard: 2 jaar. En zoals het past bij zo een heugelijke gebeurtenis werd er onmiddelijk een feestje gepland. Probleem: wie gaan we vragen? ln Belgie zou het simpel zijn: gewoon grootouders, peter en meter vragen. Volgens de boekjes moet je verjaardagsfeestjes voor 2jarigen erg simpel houden, dus 11 mensen is genoeg. Maar een retour vliegtuigticket Brussel-San Antonio kopen om een verjaardagsfeestje bij te wonen is, hoe lief de jarige ook is, toch een beetje veel gevraagd. Dus alternatieven zoeken voor familie, in dit geval vriendjes van school en collega's met kinderen. Resultaat: zaterdag 8 kindjes ( onze 2 meegerekend) en 8 volwassenen in totaal. Eerst cake, Belgische wafels en rauwe groenten met dip en natuurlijk cadeautjes en dan tegen 5 uur gaan zwemmen. Vijf uur wil hier zeggen nog zeer warm, maar als je moet wachten to het "koeler" is dan moet je wachten tot de zon onder is. En dan nog zal de temperatuur niet onder de 25 graden zakken. Na het zwemmen hebben we pizza besteld ( kwestie van integratie), daarna pizza gegeten, de jarige heeft kaarsjes uitgeblazen en en allemaal hebben we cake gegeten. Rond 9u30 waren de gasten weg. De jarige zelf vond alles erg leuk, telkens als iemand naar huis ging begon hij "happy birthday" te zingen. De geschenken werden geapricieerd door zowel Tibe als Jarne. De oudere broer snapte heel goed dat als zijn broertje iets kreeg hij er ook mee zou kunnen spelen. Beeldmateriaal om dit alles te ilustreren staat spijtig genoeg nog op mijn pas aangekocht fototoestel. Het downloaden zal vermoedelijk deze avond gebeuren.

1 opmerking:

moeke zei

zo we gaan herbeginnen ,al de 2de keer ik moest een yahoo account maken en eer ik een sterk account had !Ik had telaat gezien dat ik je kon antwoorden via je blog ,maar intussen zul je mijn emailtje wel gekregen hebben .het is nu al 00u24 voor mij is al dat nieuwe toch weer zoeken en dat kost tijd ,eerst al dat engels begrijpen en wat ze bedoelen maar dat lukt dan uiteindelijk wel hé! nu ga ik slapen,ik hoop dat je de tijd vindt om de foto's op je webblog te zetten kan ik die ook af printen?Groetjes van moeke